Nowa-stara wizja transportu miejskiego

Nową-starą wizję transportu miejskiego mają przedstawiciele komitetu wyborczego Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie. Chcą sprywatyzowania komunikacji miejskiej w Lublinie a Zarządowi Transportu Miejskiego zarzucają hegemonie, której skutkiem mają być wysokie ceny biletów.  

– Postulujemy o to, aby dopuścić wolną konkurencję do przewozów miejskich – mówi Bartłomiej Pejo, przewodniczący regionu lubelskiego partii Wolność 

[prywatyzacja komunikacji]

Miejski tabor zasiliło dziś 15 sztuk fabrycznie nowych przegubowych, niskopodłogowych trolejbusów marki URSUS wyposażonych w klimatyzację, monitoring oraz biletomaty przyjmujące płatność nie tylko monetami, ale i kartą płatniczą.

W Lublinie podpisaną umowę z Zarządem Transportu Miejskiego ma trzech przewoźników: Irex, Warbus i Lubelskie Linie Autobusowe. Pierwsza taka umowa została podpisana w 2010r. w wyniku przetargu zorganizowanego przez ZTM. Ostatni tzw. „prywaciarze”, u których płaciliśmy konduktorom, zniknęli z miasta w 2015 roku.

 

EK